خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، در یک فیلم سینمایی شکنجه می شود!
نوشته شده توسط : علیرضا

فیلم سینمایی Decrypted در سبک کمدی سیاه است و در آن یک "تیم آژانس امنیت ملی ویژه" تلاش می‌کند تا ساتوشی را مجبور کند که ارز دیجیتال را از بین ببرد. 

خلاصه

  • یک کمپانی فیلم‌سازی بریتانیایی Decrypted را می‌سازد. فیلم راجع به یک تیم از آژانس امنیت ملی است که می‌خواهند از خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، اطلاعات به دست آورند.
  • در واقعیت هویت ساتوشی هیچگاه شناخته نشده است. 
  • فیلم‌برداری و تاریخ عرضه فیلم به خاطر ویروس کرونا، به تاخیر افتاده است. 

هیچکس نمی‌داند که نام مستعار ساتوشی ناکاموتو که به خالق بیت‌کوین نسبت داده شده، واقعا به چه کسی تعلق دارد. ولی کمپانی فیلم‌سازی بریتانیایی (Substantial film)، تصور می‌کند که ساتوشی شباهت بسیار زیادی با آکی کوتابه، بازیگر آسیایی-آمریکایی هالیوود که قرار است در فیلم Decrypted نقش ساتوشی را بازی کند، دارد.

بیشتر بخوانید: پازل کشف هویت ساتوشی در حال کامل شدن است!related_content

این فیلم به عنوان یک "کمدی سیاه خشن و بحث برانگیز" شناخته خواهد شد که در آن یک تیم از آژانس امنیت ملی ساتوشی را می‌دزدد و سعی می‌کند برای به دست آوردن "اطلاعات لازم برای نابودی ارز دیجیتال"، او را شکنجه دهد.

بنابر اعلام وبسایت IMDB، قرار بود که این فیلم روز یازدهم آذر ماه منتشر شود، ولی وبسایت (Substantial Films) اعلام کرد که به علت شیوع ویروس کرونا تاریخ انتشار به تاخیر خواهد افتاد. (البته کمپانی سازنده اعلام کرده که تا 70 درصد از فیلم را ضبط کرده و به محض عادی شدن شرایط فیلمبرداری را ادامه خواهد داد).

از تصاویر پشت صحنه‌ای که در این وبسایت منتشر شده می‌توان نکاتی کشف کرد: مثلا بعضی از صحنه‌هایی از فیلم در یک آشپزخانه قدیمی فیلم‌برداری شده و برخی دیگر در یک اتاق هتل مجلل. بخش زیادی هم در مکانی ضبط شده که احتمالا اتاق بازجویی است و قرار است ناکاموتو بیچاره در آنجا شکنجه شود.

بازیگران Decrypted چه کسانی هستند؟

در کنار آکی کوتابه در نقش ساتوشی، دیگر بازیگران فیلم Decrypted امیلیا فاکس (بازیگر فیلم پیانیست)، سوفیا مایلز (دکتر هو) و کوین مکنَلی (دزدان دریایی کارائیب) هستند. نقش معشوقه ناکاموتو را هم تالیشا گارسیا بازی خواهد کرد.

فیلم Decrypted (یا رمزگشایی شده)، جدیدترین فیلمی است که از ارز دیجیتال به عنوان موضوع اصلی فیلم استفاده می‌کند. البته در بخش‌های کوچکی از فیلم‌های Billions و Altered Carbon به بیت‌کوین اشاره شده است. از طرف دیگر یک سریال درام با نام The Missing Cryptoqueen که شبکه رادیویی BBC پخش می‌شد، به داستان موسس OneCoin یعنی دکتر روجا ایگناتُوا پرداخته است.

از جمله فیلم‌هایی که ارزدیجیتال را به عنوان موضوع اصلی انتخاب کرده‌اند، می‌توان به فیلم مستقل Crypto اشاره کرد که با هنرنمایی کورت راسِل هم نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد (نویسنده کتاب Decrypt، دیوید جرارد، در نقد خود به این فیلم 3  از 5 داده است).

بیشتر بخوانید: بیت کوین های پیتزایی کجا هستند؟related_content

اما این عدم موفقیت‌ها هالیوود را از ساختن فیلم‌های مرتبط با بیت‌کوین منصرف نکرده است. به عنوان مثال قرار است زک افرون (بازیگر High School Musical) در فیلمی به نام King of the Jungle (پادشاه جنگل) هنرنمایی کند. این فیلم راجع به جان مک آفی، سرمایه‌گذار پولدار در حوزه امنیت دیجیتال و کاندیدای ریاست جمهوری است که بعد از شک مقامات به او به خاطر کشتن همسایه‌اش، به کشور بولیوی فرار کرد.

در آخر هم به فیلم Bitcoin Bellionaieres می‌رسیم. فیلمی که راجع به کامرون و تایلر وینکِلواس است. ورزشکاران المپیکی سابق که با پول توافق با مارک زاکربرگ بر سر مشاجره بر حق مالکیت فیسبوک، مقدار زیادی بیت‌کوین خریدند و میلیاردر شدند. گفته می‌شود که دو برادر وینکِلواس، خودشان روی این فیلم سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

 




:: برچسب‌ها: ساتوشی ناکاموتو , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: